Правила перебування пацієнтів

ПРАВИЛАвнутрішнього розпорядкуТовариства з обмеженою відповідальністю“МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР АП

ЗАТВЕРДЖЕНОНаказом №17-П від « 30 » вересня 2024 року

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Правила внутрішнього розпорядку Товариства з обмеженою відповідальністю “МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР АП” (надалі — Правила) розроблені відповідно до законодавства України, зокрема Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (далі — Основи), Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю “МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР АП” (надалі – Товариство або Медичний центр) і регламентують правила перебування пацієнтів/законних представників пацієнтів/членів їхніх сімей та особливості надання медичних та інших послуг у сфері медичного обслуговування (далі — послуги) в Товаристві, що слугує пацієнтам отримувати послуги на належному рівні, а Медичному центру їх надавати.
1.2. Інформація про послуги, які надаються в Медичному центрі, інформація про медичний персонал та інших працівників Медичного центру, прейскурант послуг є відкритими для ознайомлення для всіх відвідувачів у доступному для їх перегляду місці.
1.3. Таку інформацію пацієнти/законні представники пацієнта або відвідувачі можуть отримати також у реєстратора медичного (далі – реєстратор) Медичного центру при самостійному ознайомленні зі спеціальних письмових формулярів.
1.4. Медичний центр надає послуги в дні і години, встановлені Адміністрацією Товариства.
1.5. Прийом пацієнтів відбувається за попереднім записом, окрім випадків визначених Правилами, з 09:00 до 20:00 год. з понеділка до п’ятниці, у суботу – з 09:00 до 18:00 год., неділя — вихідний.
1.6. Первинна облікова документація інших суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з медичної практики, враховується медичними працівниками Товариства, але не може слугувати підставою для надання послуг у Медичному центрі.
1.7. Отримання послуг і консультаційного висновку спеціаліста у Медичному центрі може бути забезпечено виключно після консультації лікаря Медичного центру або проходження обстеження саме в Медичному центрі.
1.8. У разі укладення Договору про надання медичних послуг, пацієнт/законний представник пацієнта повинен дотримуватись вимог цього Договору та Правил. При різному регламенті однакових правовідносин, перевагу матимуть положення з укладеного Договору про надання медичних послуг.
1.9. У Медичному центрі послуги надаються амбулаторно, з використанням методів профілактики, діагностики, лікування та лікарських засобів, медичної техніки та виробів медичного призначення, дозволених до застосування у нормативно встановленому порядку.
1.10. Після звернення до Медичного центру та/або укладення Договору про надання медичних послуг, пацієнт/законний представник повинен неухильно дотримуватись цих Правил.
1.11. Ці Правила поширюються також на відвідувачів (зокрема, законних представників, членів сімей пацієнтів) Медичного центру, зокрема в частині дотримання тиші, чистоти, техніки безпеки, протипожежної безпеки тощо.

ЗАПИС НА ПРИЙОМ
2.1. Медичний центр надає планову медичну допомогу і не проводить прийом пацієнтів у зв’язку з гострими болем, травмами та іншими екстреними ситуаціями. На виконання положення ст. 37 Основ медичні працівники Товариства зобов’язані невідкладно надавати необхідну медичну допомогу в разі виникнення невідкладного стану людини.
2.2. Запис на прийом у Медичний центр проводиться попередньо, за день чи декілька днів до бажаного візиту.
2.3. Прийом без попереднього запису в день прийому можливий лише при наявності вільних місць у графіку роботи відповідного медичного працівника.
2.4. Пацієнт/законний представник пацієнта може отримати попередню інформацію про перелік послуг, їх вартість, порядок оплати та інше у реєстратора Медичного центру безпосередньо або за телефоном +38 067 653 31 53; +38 032 288 03 28 або на офіційному веб-сайті Медичного центру https://medicalcenterup.com.ua (надалі — веб-сайт).
2.5. Пацієнт/законний представник пацієнта, під час запису за телефоном або безпосередньо в Медичному центрі, може обрати день і час прийому із наявних вільних місць для запису, про які йому повідомить реєстратор Медичного центру. Під час запису на офіційному веб-сайті – обрати бажану дату запису та частину дня, проте визначення точної дати та часу запису на прийом здійснюється шляхом телефонного зв’язку реєстратора Медичного центру за телефоном залишеним пацієнтом, а у визначених законом випадках його законним представником, у формі під час запису на веб-сайті. Пацієнт/законний представник пацієнта несе ризики пов’язані з точністю даних, вказаних у формі запису онлайн на веб-сайті та доступністю номера мобільного телефону, залишеного ним для зв’язку. Медичний центр не гарантує наявність можливості запису на прийом у дату та частину дня, що обрані пацієнтом/законним представником пацієнта у формі запису онлайн на веб-сайті.
2.6. Під час запису на прийом, пацієнт/законний представник пацієнта повинен чітко вказати послугу/пакет послуг, на які він записується, якщо пацієнт/законний представник пацієнта не надасть необхідної інформації, Медичний центр залишає за собою право відмовити йому в наданні послуг.
2.7. Враховуючи, що за окремими напрямами можуть вести прийом декілька спеціалістів і вони працюють за індивідуальними графіками, пацієнту/законному представнику пацієнта, якщо пацієнт спостерігаються у певного лікаря, рекомендується попереджати про це при записі на візит.
2.8. Пацієнт повинен прийти на прийом у Медичний центр у призначений день і час.
2.9. Якщо пацієнт не має можливості прибути в призначений час, в разі необхідності скасування візиту або зміни призначеного часу візиту, пацієнт/законний представник пацієнта зобов’язаний завчасно попередити реєстратора Медичного центру (не пізніше як за 1 (один) робочий день, а у випадках поважних причин – за можливості, але не пізніше як за 1 (одну) годину до прийому).
2.10. У разі, якщо пацієнт не з’явився на прийом у призначений час без попередження або запізнився більше ніж на 10 (десять) хвилин, запис може бути скасовано.
2.11. У разі непередбачуваної відсутності медичного працівника Медичного центру та інших поважних причин (повітряна тривога, відсутність електропостачання тощо), реєстратор попереджає про це пацієнта завчасно (за можливості, але не пізніше як за 1 (одну) годину до прийому) за контактним телефоном, який був вказаний пацієнтом. При цьому, за бажанням пацієнта, запис переноситься на інший, зручний для нього час.
2.12. У Медичному центрі є декілька кабінетів лікарського прийому та прийому інших медичних працівників, вони не закріплені за конкретними працівниками Товариства, тому пацієнт може перебувати послідовно в різних кабінетах з одним лікарем або іншим медичним працівником.
2.13. Пацієнт/законний представник пацієнта має право замовити виїзд медичного працівника Медичного центру додому. З’ясування можливості замовлення виїзду конкретного медичного працівника додому до пацієнта здійснюється пацієнтом/законним представником пацієнта в реєстратора Медичного центру. Для замовлення виїзду медичного працівника додому та прийому пацієнта вдома застосовуються правила запису на прийом та правила прийому, що встановлені в п.п. 2.1-2.11 цих Правил.
2.14. Для нагадування про запланований візит до Медичного центру пацієнту приходить сповіщення на вказаний ним номер телефону (смс, viber-повідомлення або повідомлення на інший месенджер).
2.15. Інформування про результати проведеного медичного обстеження/обстежень надсилатимуться на носії, вказані в Згоді на скерування результатів обстеження на електронну адресу/телефон, що заповнюється у реєстратора при першому зверненні чи при безпосередньому записі в реєстратора.

ПРАВИЛА ПЕРЕБУВАННЯ У МЕДИЧНОМУ ЦЕНТРІ
3.1. Пацієнт/законний представник пацієнта, що зайшов до Медичного центру в осінньо-зимовий період, зобов’язаний зняти верхній одяг і повісити його в шафу або на вішак в холі, залишити в шафі великі валізи або інші габаритні речі, додатково одягнути бахіли, якщо їх видають при вході, уточнити свій запис у реєстратора.
3.2. Медичний центр не несе відповідальності за збереження грошей, цінних речей і одягу пацієнтів (відвідувачів), за винятком тих, які були передані на відповідальне зберігання.
3.3. Пацієнт/законний представник пацієнта, який знаходиться у Медичному центрі, повинен ставитися з повагою до персоналу і до інших пацієнтів, а також відвідувачів Товариства, не дозволяти собі проявів поведінки, що суперечить усталеним нормам моралі в суспільному житті. Поведінка пацієнта/законного представника пацієнта та будь-якого іншого відвідувача Медичного центру, не повинна порушувати атмосферу поваги і доброзичливості.
3.4. Реєстратор заповнює медичну документацію, в якій зазначає загальні дані про пацієнта. На прохання реєстратора пацієнт надає документ, що засвідчує його особу.
3.5. У разі необхідності укладення Договору про надання медичних послуг, реєстратор надає пацієнтові примірник договору та додатків до нього для ознайомлення та в разі виникнення питань консультує щодо його положень, або скеровує на консультацію до медичного директора. З дати підписання сторонами договір набирає чинності та є обов’язковим до виконання.
У разі відмови пацієнта/законного представника пацієнта від виконання вимог цього пункту Правил, Медичний центр відмовляє такому пацієнту в наданні послуг.
3.6. Координаційну роботу при зверненні пацієнтів до Медичного центру забезпечує реєстратор, який виконує функції розподілу пацієнтів до медичних працівників, надає довідкову інформацію.
3.7. При записі на всі види послуг пацієнт/законний представник повинен підійти до реєстратора, після чого може зачекати на початок прийому в зоні очікування Медичного центру.
3.8. Час початку проходження діагностичного обстеження, а також початок прийому лікаря, іншого медичного працівника може відбуватися з невеликим очікуванням (це обумовлено тим, що в усіх пацієнтів різний стан здоров’я, тривалість консультації пацієнта може перевищувати передбачуваний проміжок часу і початок наступної консультації або обстеження може відтермінуватись).
3.9. Усі дані щодо надання послуги (зокрема, результати діагностичного обстеження, додаткових методів обстеження, діагноз і рекомендації лікаря) вносяться в медичну карту амбулаторного хворого (форма 025/о). Медична карта амбулаторного хворого є власністю Медичного центру і зберігається протягом всього часу надання послуг, а потім протягом строку, визначеного законодавством України.
3.10. Після надання послуг пацієнт/законний представник пацієнта отримує медичну документацію, що видається Медичним центром, з огляду на надану послугу, згідно з вимог законодавства України (зокрема, консультаційний висновок, виписку з медичної карти амбулаторного хворого).
3.11. Пацієнт має право спостерігатися в одного медичного працівника, при відповідному попередньому записі та інформуванні про це реєстратора.
3.12. У Медичному центрі забороняється проходити до медичних приміщень у верхньому одязі. Одяг пацієнтів та відвідувачів, має бути чистим та охайним. Зазначені обмеження стосуються як пацієнтів, так і осіб, що їх супроводжують, та інших відвідувачів.
3.13. Реєстратор Медичного центру має право не дозволити увійти до Медичного центру пацієнтам та іншим відвідувачам, які мають зовнішні ознаки сп’яніння чи дії наркотичних або психотропних речовин. У разі потреби припинення протиправних дій пацієнтів/інших відвідувачів реєстратор може викликати співробітників поліції.
3.14. Медичні послуги в умовах запровадження воєнного стану надаються за нормами мирного часу. У разі оголошення повітряної тривоги медичні працівники, які не залучені до надання невідкладної допомоги, разом із пацієнтами, яким надаються послуги, зобов’язані пройти в укриття.

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ПАЦІЄНТІВ ТА ВІДВІДУВАЧІВ МЕДИЧНОГО ЦЕНТРУ
4.1. Пацієнт має право:

    icon
    на належне та гуманне ставлення до нього з боку працівників Медичного центру та інших осіб, які беруть участь у наданні послуг;
    icon
    на перебування в умовах, що відповідають санітарно-гігієнічним та протиепідемічним вимогам, зокрема вимогам епідеміологічного нагляду за інфекційними хворобами;
    icon
    відмовитись від послуг, які йому запропоновані, якщо він є повнолітньою дієздатною особа, яка усвідомлює значення своїх дій і може керувати ними. В іншому випадку відмова від послуг здійснюється законним представником;
    icon
    на отримання у доступній формі повної та достовірної медичної інформації від лікуючого лікаря. Якщо пацієнт є у віці від 14 до 18 років, то має право в доступній формі отримати від лікуючого лікаря медичну інформацію, що відповідає його віку, необхідну для надання йому медичної допомоги на підставі ст. 9 Закону України «Про охорону дитинства». У віці до 18 років право на медичну інформацію про пацієнта мають його законні представники;
    icon
    на збереження лікарської таємниці та забезпечення належного рівня захисту персональних даних;
    icon
    на інформацію про особу, посаду та кваліфікаційний рівень свого лікуючого лікаря та інших осіб, які безпосередньо беруть участь у наданні послуг;
    icon
    на отримання інформації про правила внутрішнього розпорядку та надання послуг у Медичному центрі;
    icon
    надавати згоду Медичному центру на доступ до його даних, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, третім особам у встановленому законодавством порядку. Якщо пацієнт не досягнув 18 років, таку згоду надають законні представники пацієнта;
    icon
    змінити свого лікуючого лікаря з дозволу медичного директора Медичного центру;
    icon
    на об’єктивний розгляд його звернення, а також на інформацію про результати такого розгляду;
    icon
    на інші права, передбачені законодавством України.

4.2. Пацієнт зобов’язаний:

    icon
    своєчасно звертатися за наданням послуг;
    icon
    своєчасно та в повному обсязі виконувати медичні приписи та рекомендації медичних працівників, а також дотримуватись установленого для нього режиму;
    icon
    записатись попередньо в реєстратора Медичного центру для отримання послуг;
    icon
    при зверненні до Медичного центру вперше надати реєстратору Медичного центру копію документа, який посвідчує особу, а в разі супроводу малолітнього та/або неповнолітнього пацієнта додатково копію свідоцтва про народження дитини та на вимогу реєстратора пред’явити оригінали цих документів для огляду;
    icon
    надавати медичним працівникам всю відому йому медичну інформацію, зокрема, інформацію про стан свого здоров’я, наявність медичних протипоказань, перенесені захворювання та ускладнення, які виникли у зв’язку з такими захворюваннями, а також іншу інформацію, яка має значення для надання послуг;
    icon
    при найменших проявах побічних реакцій від прийому лікарських засобів, призначених лікарем Медичного центру, або інших проявах погіршення стану здоров’я негайно (в перший робочий день Медичного центру за днем виникнення негативних змін у стані здоров’я) повідомити про це реєстратора Медичного центру. У разі неробочого часу Медичного центру, звернутись за невідкладною допомогою при невідкладному стані;
    icon
    дотримуватись цих Правил, а в разі укладення Договору про надання медичних послуг також дотримуватись його положень.
    icon
    не заходити до кабінетів Медичного центру без попереднього запрошення;
    icon
    з повагою відноситись до працівників Медичного центру та до інших відвідувачів;
    icon
    дбайливо ставитись до майна Медичного центру;
    icon
    не смітити в приміщеннях Медичного центру та на прилеглій території;
    icon
    здійснювати оплату послуг за правилами, встановленими Медичним центром (у день надання послуги або до надання послуги, що залежить від виду послуги; інформація про оплату отримується в реєстратора Медичного центру);
    icon
    налаштовувати на території Медичного центру свої мобільні телефони на беззвучний режим;
    icon
    дотримуватись вимог цих Правил при оголошенні повітряної тривоги.

4.3. Пацієнтам заборонено:

    icon
    проявляти будь-яку форму агресії в приміщеннях Медичного центру та на прилеглих територіях;
    icon
    покидати Медичний центр без дозволу лікуючого лікаря або іншого медичного працівника;
    icon
    вживати тютюнові вироби, спиртні напої, наркотичні засоби або інших психотропні речовини в приміщеннях Медичного центру або прилеглій території;
    icon
    приносити вогнепальну зброю, колючі та ріжучі предмети, тютюнові вироби, алкогольні напої, наркотичні засоби, психотропні речовини, продукти харчування сумнівної якості, рослини з сильним запахом, хімічні реактиви, отрути та лікарські засоби, не узгоджені з лікуючим лікарем. Вказані предмети вилучаються до з’ясування обставин їх потрапляння до Медичного центру або одразу повертають відвідувачам, які їх принесли;
    icon
    виносити за межі Медичного центру будь-яке майно, розхідні матеріали, медикаменти, які належать Медичному центру;
    icon
    зчиняти галас, заважати іншим пацієнтам та медичному персоналу;
    icon
    займатись будь-яким видом торгівлі або обміну, рекламувати у будь-якій формі лікарські засоби та вироби медичного призначення, продавати їх або обмінюватися ними з іншими пацієнтами;
    icon
    приводити або приносити в Медичний центр тварин або птахів.

У разі наявності будь-якого із вище перелічених видів порушень, Медичний центр залишає за собою право відмовити пацієнту в прийомі або, якщо пацієнт вже отримує послугу, відмовити в продовженні надання послуги без матеріальної компенсації за ненадану до кінця послугу.
У разі надання послуг пацієнтам до 18 років, законні представники повинні сприяти у реалізації їхніх прав і виконанні обов’язків. На законних представників покладаються обов’язки та вони наділені правами, що передбачені законодавством України. Також на законних представників поширюються норми цих Правил в аспекті регламенту статусу відвідувачів.

4.4. Відвідувачі мають право:

    icon
    на супровід пацієнта в Медичному центрі, за згодою пацієнта;

4.5. Відвідувачі зобов’язані:

    icon
    ввічливо спілкуватись з медичним персоналом Медичного центру;
    icon
    дбайливо ставитись до майна Медичного центру;
    icon
    дотримуватись санітарних норм і правил: заходити в кабінет без верхнього одягу, під час спалаху інфекційних захворювань використовувати засоби індивідуального захисту;
    icon
    дотримуватись вимог цих Правил при оголошенні повітряної тривоги.

4.6. Відвідувачам заборонено:

    icon
    порушувати порядок у Медичному центрі, перешкоджати виконанню лікарських призначень (маніпуляцій, процедур);
    icon
    приносити вогнепальну зброю, колючі та ріжучі предмети, тютюнові вироби, алкогольні напої, наркотичні засоби, психотропні речовини, продукти харчування сумнівної якості, рослини з сильним запахом, хімічні реактиви, отрути та лікарські засоби, що не були призначені пацієнту його лікуючим лікарем. Вказані предмети одразу повертають відвідувачам, які їх принесли;
    icon
    порушувати санітарні норми та правила;
    icon
    виносити за межі Медичного центру будь-яке майно, лікарські засоби, які належать Товариству;
    icon
    приходити до Медичного центру в стані алкогольного, наркотичного чи токсичного сп’яніння;
    icon
    приходити до Товариства з тваринами або птахами.

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ МЕДИЧНОГО ЦЕНТРУ
5.1. Права Медичного центру:

Відмовити пацієнтові в наданні послуг в будь-який момент (за умови, що така відмова не загрожуватиме життю пацієнта) якщо:

    icon
    при невиконанні правил внутрішнього розпорядку Медичного центру,
    icon
    при невиконанні медичних приписів і рекомендацій лікуючого лікаря чи інших медичних працівників Медичного центру,
    icon
    за порушення встановленого для нього режиму, якщо це не буде загрожувати життю пацієнта чи здоров’ю населення;
    icon
    кваліфікація медичного персоналу або технічна оснащеність Медичного центру не дозволяють надати кваліфіковані та якісні послуги. У цьому випадку пацієнтам рекомендуються інші заклади охорони здоров’я, де їм зможуть надати відповідні послуги. У випадках скерування пацієнта в інші заклади охорони здоров’я для подальшого обстеження та лікування, Медичний центр не проводить повернення вартості за діагностичне обстеження або надані консультації працівниками Медичного центру.

Не починати (або призупинити) надання послуг пацієнту у випадках:

    icon
    при наданні пацієнтом неповних та (або) недостовірних даних про свою особу та(або) неповну та (або) недостовірну медичну інформацію, зокрема про стан свого здоров’я;
    icon
    при виявленні в пацієнта під час обстеження захворювань чи станів, при яких медичні працівники Медичного центру не можуть надавати послуги, відповідно до законодавчих чи ліцензійних обмежень, а також технічних можливостей закладу;
    icon
    в разі відмови пацієнта пройти необхідні для уточнення діагнозу й об’єктивної оцінки загального стану його здоров’я обстеження, рекомендовані лікуючим лікарем;
    icon
    у разі відмови пацієнта підписати форму «Інформована добровільна згода пацієнта на проведення діагностики, лікування та на проведення операції та знеболення і на присутність або участь учасників освітнього процесу» (форма № 003-6/о).

5.2. Медичний центр зобов’язаний:

    icon
    своєчасно і в повному обсязі надавати послуги відповідно до вимог законодавства України;
    icon
    надавати пацієнту послуги відповідно до стандартів у сфері охорони здоров’я, нормативних документів локального характеру, зокрема клінічного маршруту, вимог інших законодавчих актів у сфері охорони здоров’я;
    icon
    у медичній практиці забезпечити використання методів профілактики, діагностики, лікування та лікарські засоби, дозволені до застосування в установленому законодавством порядку;
    icon
    забезпечувати своєчасне надання пацієнту в доступній формі повної та достовірної медичної інформації, а також будь-яких документів, що стосуються здоров’я;
    icon
    надавати пацієнту на його запит або на запит іншої уповноваженої пацієнтом особи, в установленому законом порядку, будь-яку медичну інформацію, яка стосується пацієнта;
    icon
    забезпечувати отримання у пацієнта згоди на доступ до його даних, що містяться в електронній системі охорони здоров’я, третім особам;
    icon
    повідомляти пацієнта про обробку його персональних даних у письмовій формі;
    icon
    за потреби забезпечувати надання пацієнтам невідкладної медичної допомоги;
    icon
    інформувати пацієнта про вартість, мету, терміни надання послуг, ефективність обраних методів (медичних технологій), а також про можливі ризики й ускладнення під час та після їх застосування;
    icon
    забезпечити збереження лікарської таємниці, ввічливе та доброзичливе ставлення медичними працівниками до пацієнтів та відвідувачів Медичного центру без однак дискримінації;
    icon
    забезпечити надання пацієнту належним чином оформлених медичних документів за результатами наданої медичної послуги.

5.3. Медичний центр та його працівники не несуть відповідальності за травми, інші пошкодження отримані пацієнтами, іншими відвідувачами, в тому числі малолітніми особами, в приміщенні Медичного центру та/або прибудинковій території через власну необережність та/або недбалість. Відповідальність за дотримання цих Правил, а також за дотримання правил безпеки малолітніх пацієнтів, відвідувачів Медичного центу несуть законні представники малолітніх осіб, інші особи – несуть відповідальність за дотримання цих Правил та правил безпеки – самостійно. Законні представники малолітніх осіб зобов’язані слідкувати за безпекою малолітніх осіб, яких вони супроводжують у Медичному центрі.

РОЗРАХУНОК ЗА НАДАНІ ПОСЛУГИ
6.1. Усі види послуг у Медичному центрі надаються за оплату. Ціни на послуги вказані в прейскуранті послуг Медичного центру.
6.2. Розрахунок відбувається шляхом внесення, як готівкових грошових коштів, так і по безготівковому розрахунку.
6.3. Розрахунок за вакцини, інші попередньо замовлені пацієнтом медичні препарати, проведення маніпуляцій, щеплення здійснюється шляхом передоплати до початку надання медичної послуги, тобто до прийому у медичного працівника Медичного центру. Розрахунок за прийом лікаря чи іншого медичного працівника відбувається після надання послуг (після завершення прийому, діагностичного обстеження тощо). Усі розрахунки за послуги Медичного центру, вакцини, інші медичні препарати тощо здійснюються пацієнтом/законним представником пацієнта чи іншим платником в інтересах пацієнта в реєстратора Медичного центру.
6.4. У випадку, передбаченому п. 2.13 цих Правил, розрахунок здійснюється пацієнтом/законним представником пацієнта чи іншим платником в інтересах пацієнта медичному працівнику Медичного центру або шляхом передоплати в реєстратора Медичного центру при замовленні відповідної послуги.
6.5. Підставою для розрахунку є медична картка амбулаторна хворого, де вказаний перелік послуг, які були надані пацієнту або інший документ, що підтверджує надання послуг спеціалістом Медичного центру.
6.6. Якщо в процесі надання послуги виникне необхідність у наданні додаткових послуг, обсяг таких замовляється та оплачується окремо.
6.7. Ціни і структура прейскуранта послуг можуть бути змінені. Про зміни цін пацієнту повідомляють напередодні прийому в медичного працівника в усній формі або при записі на прийом.

7. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ПАЦІЄНТІВ
7.1.. У випадку, коли пацієнт незадоволений якістю наданих йому послуг, рівнем медичного та сервісного обслуговування, вважає, що його права як пацієнта були порушені, він має право звернутись зі скаргою до медичного директора Медичного центру.
7.2. Письмові скарги пацієнтів розглядаються відповідно до строків, визначених законодавством України, із надісланням заявнику відповіді поштою за адресою місця проживання.
7.3. Усні скарги розглядається на особистому прийомі в медичного директора (за попереднім записом, а у невідкладних випадках – при особистому зверненні).
7.4. Розгляд скарг пацієнтів/законних представників пацієнтів/членів сімей щодо якості послуг у Медичному центрі здійснюється на Медичній раді.
7.5. За результатами розгляду скарг чи інших звернень, ухвалюється рішення, яке обов’язково доводиться до відома заявника.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВНУТРІШНЬОГО РОЗПОРЯДКУ МЕДИЧНОГО ЦЕНТРУ
8.1. Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно з законодавством України та цими Правилами, а в разі укладення Договору про надання медичних послуг —також за договірними положеннями.
8.2. У випадку порушення норм цих Правил пацієнту можуть відмовити в наданні послуг.

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
Будь-які зміни чи доповнення до вказаних Правил вносяться на підставі наказу директора Медичного центру.Випадки, що не врегульовані цими Правилами, регулюються законодавством України, а в разі укладення Договору про надання медичних послуг — також договірними положеннями.